• Νικήτη Χαλκιδικής, 63088

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Tips για την αποφυγή υπερφαγίας!

Οι μέρες των γιορτών συνδέονται ως συνήθως με εορταστικά δείπνα και τη διάθεση να αφήσουμε στην άκρη για λίγο τους διατροφικούς μας περιορισμούς, αλλά αυτή η τακτική δεν εκφράζει τους πάντες.
Δεν είναι ανάγκη να φάμε αυτές τις ημέρες σαν να μην υπάρχει αύριο ! Ομολογουμένως και σε κάθε περίπτωση δεν είναι εύκολο πράγμα η εγκράτεια, γι’ αυτό καλό είναι να έχετε στο νου σας μερικά «κόλπα» που θα σας βοηθήσουν, χωρίς μεγάλες θυσίες, να διατηρήσετε τα κιλά σας και την υγεία σας σε καλά επίπεδα κατά τη διάρκεια των γιορτών!

1. Το πρωί των Χριστουγέννων φτιάξτε ένα υγιεινό πρωινό που πρέπει να αποτελείται από μία μερίδα υδατάνθρακα ολικής άλεσης, μία μερίδα ασβεστίου ή πρωτεΐνης και ένα φρούτο. Για παράδειγμα ενα γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και δημητριακά ολικής αλέσεως και κάποιο φρούτο της επιλογής σας . Σε καμία περίπτωση μην σκεφτείτε να το προσπεράσετε, με τη δικαιολογία του βραδινού δείπνου. Το πρωινό γεύμα είναι σημαντικό όλες τις μέρες του χρόνου, αργίες και εργάσιμες και εν προκειμένω θα βοηθήσει στο να μη φτάσετε στο επίσημο γεύμα πεινασμένοι καταλήγοντας σε ακατάσχετη υπερφαγία.

2. Διασκεδάστε και απολαύστε το γιορτινό τραπέζι, γιατί αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των γιορτών. Η απόλαυση των παραδοσιακών γευμάτων με την οικογένεια και τους φίλους σας δεν σημαίνει ότι απαρνείστε τις υγιεινές διατροφικές συνήθειές σας. Τρώτε αργά, μασώντας καλά την τροφή και απολαμβάνοντας το φαγητό και την παρέα σας.Απολαύστε τις γιορτές με «μέτρο» στο φαγητό και το ποτό.

3. Καταναλώνετε ένα υγιεινό σνάκ ανά 3-4 ώρες, καθώς έτσι διατηρείτε τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα σε σταθερά επίπεδα και είναι σαφώς υγιέστερη προσέγγιση από το ένα και μοναδικό και συνήθως λαίμαργο γεύμα, την ημέρα.

4. Όταν έρθει εκείνη η ώρα του εορταστικού δείπνου και στέκεστε πάνω από τον λαχταριστό μπουφέ, λειτουργήστε με στρατηγική. Αποφύγετε τις παχύρρευστες σάλτσες, με τυριά, βούτυρο ή κρέμα γάλακτος και τις μεγάλες ποσότητες τηγανιτών τροφίμων. Φορτώστε το πιάτο σας πρώτα με όλες τις υγιεινές επιλογές, για παράδειγμα σαλάτα, επιλέξτε το άπαχο κομμάτι της γαλοπούλας και αφήστε τα σουφλέ και τα λιπαρά για το τέλος, αν έχει μείνει χώρος στο πιάτο και ...στο στομάχι σας

5. Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και απολαύστε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί μαζί με το εορταστικό δείπνο. Είναι γνωστό, πως το κόκκινο κρασί εχει πολλά οφέλη στον οργανισμό μας. Εαν δεν πίνετε αλκοόλ, μην καταφύγετε στα ανθρακούχα, αλλά επιλέξτε την κλασική αξία του νερού.

6. Εαν, παρά ταύτα, θέλετε να το ρίξετε έξω, τότε κάντε το με μέτρο. Εξασκήστε την τεχνική των αναλογιών και δοκιμάστε από όλες τις λιπαρές μεν, γευστικότατες δε επιλογές του τραπεζιού, αλλά σε μικρή ποσότητα ή, αν είναι δυνατόν, στο ελάχιστο μέγεθος της μιας μπουκιάς. Και φυσικά, φροντίστε να μην φάτε τόσο, ώστε στο τέλος του δείπνου να νιώθετε ότι –και σε αυτές τις γιορτές- το παρακάνατε.

7. Πριν το επιδόρπιο πιείτε ένα τσάι. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο τσάι θα σας κάνουν καλό και το υγρό στοιχείο του θα σας «χορτάσει», βοηθώντας σας να μην πέσετε με τα μούτρα σε ένα μεγάλο κομμάτι σοκολατόπιτα, στο μέτρο του δυνατού πάντα, γιατί άνθρωποι είμαστε και έχουμε και αδυναμίες.

8. Χρησιμοποιήστε μικρότερο πιάτο. Σερβίρετε την ποσότητα του φαγητού που πρόκειται να καταναλώσετε στο πιάτο σας, ώστε να έχετε συναίσθηση της ποσότητας και αποφύγετε το τσιμπολόγημα από τα πιάτα του τραπεζιού.

9. Στις γιορτές είναι σχεδόν αδύνατο να αποφύγουμε τα γλυκά. Αρκεί να θέσουμε ένα όριο στον εαυτό μας, ένα με δύο γλυκίσματα την ημέρα ειναι σε φυσιολογικά πλαίσια, κατά προτίμηση μελομακάρονα που είναι λιγότερο λιπαρά και δίνουν τις λιγότερες θερμίδες, ακολουθεί η δίπλα και ο κουραμπιές, σε αντίθεση με γλυκά που περιέχουν πολλά λιπαρά, όπως πάστες, γλυκά με κρέμες, κ.ά.

10. Πίνετε άφθονο νερό στη διάρκεια της ημέρας, τουλάχιστον 8-10 ποτήρια. Μην παραλείπετε να πίνετε νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας, η λήψη νερού πολλές φορές δημιουργεί και μία αίσθηση κορεσμού με αποτέλεσμα να λαμβάνουμε μικρότερες μερίδες γευμάτων.

11. Η αυξημένη σωματική δραστηριότητα τις γιορτινές μέρες είναι ένας καλός τρόπος να καούν οι θερμίδες πριν διασκεδάσετε έξω και μπορεί να σας προσδώσει μια λιγότερο ένοχη αίσθηση κατά την απόλαυση των γιορτινών εδεσμάτων!

Share Post

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Το ζητούμενο από ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής είναι η σταθερή, ελεγχόμενη και, κυρίως,
διατηρήσιμη προσέγγιση του ιδανικού βάρους κι όχι η βιαστική και προσωρινή απώλεια μερικών κιλών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Όνομα(*)
Παρακαλούμε εισάγετε όνομα.

Email(*)
Παρακαλούμε εισάγετε email.

Τηλέφωνο(*)
Παρακαλούμε εισάγετε τηλέφωνο.

Μήνυμα(*)
Παρακαλούμε εισάγετε μήνυμα.

Invalid Input

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣDouble Down
  • Map Marker

    Νικήτη / Χαλκιδική

  • Email

    info@diaitologos-koura.gr

  • Phone

    23750 22846