• Νικήτη Χαλκιδικής, 63088

Γυρη μελισσων : θρεπτικες και θεραπευτικες ιδιοτητες

Η μελισσογύρη είναι μια θαυματουργική τροφή η οποία συλλέγεται από τη μέλισσα.

Είναι η πρωτεϊνική τροφή των μελισσών την οποία μαζεύουν από ορισμένα λουλούδια οι μέλισσες, κατά το μάζεμα της την ανακατεύουν με νέκταρ και τη φέρνουν στην κυψέλη, το αποθηκεύουν μέσα στα κελιά της κερήθρας και τη χρησιμοποιούν ως βασικό είδος διατροφής.
Απ’ ότι φαίνεται, όμως, δεν αποτελεί βασικό συστατικό διατροφής μόνο των μελισσών, αλλά πλέον και των ανθρώπων, αφού τα οφέλη της είναι πολλά και σημαντικά, ικανά να την καταστήσουν μια σούπερ υγιεινή τροφή.

Όπως έχει ήδη εξακριβώσει η επιστήμη, η μελισσογύρη περιέχει πολύτιμες θρεπτικές και θεραπευτικές ιδιότητες. Η λήψη της με την καθημερινή τροφή, φέρνει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα απίστευτα αποτελέσματα που μπορεί να βελτιώσει τον εαυτό σας μέσα και έξω.

Η θρεπτική αξία της γύρης
Η γύρη αποτελεί την πρώτη υλη για την παραγωγή βασιλικού πολτού.
Η σύνθεση της όπως και του μελιού και του βασιλικού πολτού είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη.
Η γύρη των μελισσών είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτείνη, εξαιρετικά σημαντική για όσους γυμνάζονται, αλλά και για όσους χρειάζονται περισσότερη ενέργεια στην καθημερινότητά τους. Στη νωπή της μορφή, που είναι αυτή που διατηρεί και τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά, συναντάμε αμινοξέα, υδατάνθρακες, λιπαρά οξέα και βιταμίνες (A-B1-B2-B3-B5-B6-B12-C-D-E-H-K-PP), αλλά και μεταλλικά στοιχεία και ένζυμα.
Η σύνθεση της γύρης είναι η εξής:

Πρωτείνες 22%   Όρια (7-30)
Υδατάθρακες 31%   Όρια (0-41)
Λίπη 5%   Όρια (1-14)
Μεταλλικά Στοιχεία 3%   Όρια (1-16)
Νερό 11%   Όρια (7-16)
Άγνωστοι Παράγοντες 29%   Όρια (22-36)

  

Η κανονική χρήση της μελισσογύρης, όπως την φέρουν στην κυψέλη οι μέλισσες (και όχι νοθευμένη, μπαγιάτικη ή χαλασμένη) έχεις τις εξής θεραπευτικές ιδιότητες:

1. Κάλυψη του οργανισμού σε βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα - ειδικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, του θηλασμού.
2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, έτσι ώστε να έχετε γερή ασπίδα απέναντι στις ιώσεις και βοηθάει σε μια γενικότερη ισορροπία του οργανισμού, που κατ’ επέκταση αντανακλάται και στην όψη σας.
3. Εξουδετερώνει τοξίνες, περιβαλλοντικούς ρύπους, παράγοντας έτσι πιο υγιή κύτταρα, βελτιώνοντας την υγεία, την ευημερία, έχοντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
4. Βοηθάει στη εποχιακή τριχόπτωση
5. Καταπραΰνει παθήσεις του δέρματος ενώ περιέχει όλες τις απαραίτητες ουσίες για την κυτταρική αναγέννηση
6. Υποστηρίζει το καρδιαγγειακό σύστημα
7. Αυξάνει τη σεξουαλική ικανότητα ενώ βοηθάει και στα προβλήματα υπογονιμότητας
8. Η γύρη περιορίζει σημαντικά τα προβλήματα της εμμηνόπαυσης .
9. Μειώνει την υψηλή πίεση αίματος και αναπαράγει τα ενδοθηλιακά αρτηριακά κύτταρα
10. Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε φωτοστερόλες και αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης (HDL)
11. Βελτιώνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες
12. Βοηθάει στα γαστρεντερικά προβλήματα, τόσο σε θέματα χρόνιας δυσκοιλιότητας όσο και σε διάφορα προβλήματα διάρροιας.
13. Βοηθάει την πέψη
14. Οι φυσικά ισορροπημένες ποσότητες βιταμινών ιχνοστοιχείων και αμινοξέων που περιέχει προσδίδουν στον άνθρωπο την ισορροπία και την αρμονία των φυσικών ικανοτήτων, εξυψώνουν το ηθικό και μειώνουν τη νευρικότητα.
15. Ρυθμίζει το μεταβολισμό στον ανθρώπινο οργανισμό, βοηθώντας τη μείωση του σωματικού βάρους σε περιπτώσεις παχυσαρκίας, ενώ μπορεί να βοηθήσει και στην αύξηση του σωματικού βάρους σε λιποβαρή άτομα.
16. Σε άτομα που αναρρώνουν και θέλουν να βάλουν βάρος, η γύρη δημιουργεί μια ταχεία αύξηση τόσο στο σωματικό βάρος όσο και στα επίπεδα ενέργειας.
17. Έχει αντιβακτηριδιακές, αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντιβιοτικές ιδιότητες.
18. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για την παραγωγή των φυσικών αντικαταθλιπτικών του οργανισμού
19. Είναι ιδανική τροφή για άτομα με αναιμία καθώς περιέχει σίδηρο που είναι πολύ σημαντικός για τη σύνθεση αιμοσφαιρίνης. Τα αποτελέσματα της δοκιμής δείχνουν μια σημαντική αύξηση στην ερυθρών αιμοσφαιρίων (μέχρι 30 %) και μια αύξηση στην μέτρηση της αιμοσφαιρίνης (κατά μέσο όρο περίπου 15 %).
20. Βοηθάει το αναπνευστικό σύστημα ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να δράσει και ως αγωγή σε περίπτωση εποχικών αλλεργιών. Οι Αλλεργικές επιθέσεις που προκαλούνται από τη γύρη παράγονται από την ανεμόφιλη γύρη, και όχι από τη γύρη που συλλέγεται από τις μέλισσες (εντομόφιλη). Η γύρη μπορεί να χορηγηθεί με ασφάλεια από όλους, ακόμη και τα άτομα που είναι επιρρεπείς στις αλλεργίες, όπως αλλεργική ρινίτιδα, καθώς και όσους υποφέρουν από συνήθεις παρενέργειες. Οι αλλεργιογόνες ιδιότητες εξουδετερώνονται πάντα από το νέκταρ και τα ένζυμα που εκκρίνονται από τις μέλισσες!
21. Βοηθάει στον προστάτη, στο πάρκινσον, στις αιμορροίδες και στη χρόνια ηπατίτιδα.
22. Στις ορμονικές διαταραχές,
23. Στην κακή λειτουργία παγκρέατος και ήπατος,
24. Η γύρη των μελισσών είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη, εξαιρετικά σημαντική για όσους γυμνάζονται, αλλά και για όσους χρειάζονται περισσότερη ενέργεια στην καθημερινότητά τους. (αν την καταναλώσετε με άδειο στομάχι πριν το φαγητό βοηθάει στις καύσεις, ενώ αν την καταναλώσετε μετά το φαγητό βοηθά στην αύξηση της μυϊκής μάζας του σώματος).

Ποια γύρη να επιλέξετε
Στο εμπόριο θα βρείτε γύρη μελισσών σε 3 μορφές: νωπή, αποξηραμένη και σε ταμπλέτες. Αυτό που πρέπει να έχετε υπόψη σας, όμως, πριν αγοράσετε, είναι ότι όσο μικρότερη είναι η επέμβαση και η επεξεργασία στην αρχική μορφή γύρης, τόσο περισσότερο διατηρεί τα συστατικά της. Στην περίπτωση της αποξηραμένης γύρης, για παράδειγμα, τα θρεπτικά συστατικά μειώνονται έως και 30-40%, γι’ αυτό η καλύτερη επιλογή είναι η νωπή γύρη από παραγωγούς, η οποία πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο σε χαμηλές θερμοκρασίες ή ακόμη και στην κατάψυξη.

Τι γεύση έχει;
Εδώ ίσως δυσανασχετήσετε, καθώς η γεύση της γύρης δεν είναι ακριβώς...ευχάριστη. Η αποξηραμένη γύρη έχει μια περίεργη γεύση που σε πολλούς θυμίζει ιχθυέλαιο, ενώ η νωπή σίγουρα έχει καλύτερη γεύση και η μαλακιά της υφή θα την κάνει να πολτοποιηθεί γρήγορα στο στόμα σας, έτσι ώστε να την καταπιείτε.

Πόση γύρη να τρώμε;
Τριάντα πέντε γραμμάρια γύρης (μια γεμάτη κουταλιά της σούπας) την ημέρα, καλύπτουν τις ημερήσιες κανονικές ανάγκες ενός ενήλικα σε πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία κ.τ.λ. Η δόση αυτή μπορεί να είναι μειωμένη, όταν μιλάμε για νωπή γύρη και ακόμη πιο μειωμένη, όταν η γύρη λαμβάνεται αυτούσια, μασιέται μέχρι πολτοποίησης μαζί με σίελο.

Γενικά, για έναν ενήλικα η κανονική δόση είναι 20-35 gr/ημέρα, για παιδιά 6-16 χρόνων η κανονική δόση είναι περίπου 15-20 gr/ημέρα, για παιδιά 3-6 χρονών η κανονική δόση είναι περίπου 10-15 gr/ημέρα. Κουρασμένοι οργανισμοί θα πρέπει να καταναλώνουν διπλάσιες ποσότητες γύρης. Ενήλικες και έφηβοι που γυμνάζονται, μπορούν να καταναλώνουν διπλάσιες ή τριπλάσιες ποσότητες γύρης, αρκεί η λήψη της να γίνει σταδιακά, ώστε να συνηθίσει σιγά-σιγά το στομάχι. Αν και άλλοι πολιτισμοί επιτρέπουν την χορήγηση γύρης σε βρέφη κάτω του ενός έτους, αν και δεν έχουν παρατηρηθεί κλινικές αντενδείξεις στην χρήση γύρης σε παιδιά κάτω των τριών ετών, η γύρη δεν συνίσταται κλινικά για παιδιά κάτω των τριών ετών.

Πως γίνεται η λήψη της γύρης;
Η κατανάλωση γύρης πρέπει να ξεκινήσει με μικρή ποσότητα μέχρι να συνηθίσει το στομάχι. Προτείνεται μια κοφτή κουταλιά του γλυκού καθημερινά για μια περίπου εβδομάδα, και σταδιακά ανά εβδομάδα, αύξηση σε μια γεμάτη κουταλιά της σούπας.
Για όσους θέλουν να χάσουν βάρος, η γύρη να καταναλώνεται 15 – 30 λεπτά πριν το φαγητό, ενώ αντίθετα όσοι θέλουν να κερδίσουν βάρος να την καταναλώνουν αμέσως μετά το φαγητό. Μπορείτε να την καταναλώσετε σκέτη ή να την αναμείξετε σε χυμό, γάλα, δημητριακά, στη σαλάτα ή με μέλι για να μην νιώσετε τόσο έντονα τη γεύση της.
Ο πλέον συνιστώμενος τρόπος είναι να καταναλώνεται αυτούσια, να μασιέται και να αναμιγνύεται με σίελο πριν την κατάποση για τα μέγιστα οφέλη.

Η γύρη μπορεί να λαμβάνεται μια φορά την ημέρα, κατά προτίμηση νωρίς το πρωί που ο μεταβολισμός είναι γρήγορος, ή μπορεί να λαμβάνεται σε δόσεις, ανάλογα με τις προτιμήσεις και την δυνατότητα του ατόμου. Η λήψη γύρης μπορεί να γίνεται ανα περιόδους που διαρκούν τουλάχιστον ένα μήνα, κυρίως στις αλλαγές των εποχών, σε έντονες εργασιακές, περιβαλλοντικές συνθήκες, ή σε περιόδους έντονης σωματικής και πνευματικής κόπωσης. Αυτό, βέβαια, συνδυαζόμενο με μια ποιοτική και ισορροπημένη διατροφή.
Τα ευεργετικά αποτελέσματα της γύρης χρειάζονται 2-4 μήνες για να φανούν στον οργανισμό, γι’ αυτό προμηθευτείτε την ανάλογη ποσότητα και αφήστε τη να κάνει το θαύμα της.

 

 

 

Share Post

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Το ζητούμενο από ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής είναι η σταθερή, ελεγχόμενη και, κυρίως,
διατηρήσιμη προσέγγιση του ιδανικού βάρους κι όχι η βιαστική και προσωρινή απώλεια μερικών κιλών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Όνομα(*)
Παρακαλούμε εισάγετε όνομα.

Email(*)
Παρακαλούμε εισάγετε email.

Τηλέφωνο(*)
Παρακαλούμε εισάγετε τηλέφωνο.

Μήνυμα(*)
Παρακαλούμε εισάγετε μήνυμα.

Invalid Input

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣDouble Down
  • Map Marker

    Νικήτη / Χαλκιδική

  • Email

    info@diaitologos-koura.gr

  • Phone

    23750 22846